Thursday 20 December 2012

Hari ni mai semua uji mata dan fikiran, adakah mata anda mempangaruhi pemikiran anda, mari cuba: 
Adakah penglihatan anda mempengaruhi pemikiran anda?

Sememangnya penglihatan kita menpengaruhi pemikiran kita kerana setiap ape yang dilihat oleh mata kita akan dihantar terus ke otak.

Sebenarnya apa yang dilihat oleh penglihatan kita bukan lah semuanya benar, ada sesetengah pandangan yang dilihat oleh mata kita yang menipu diri kita sebenarnya. Sebab itu lah kita sesekali ditegah untuk menilai seseorang hanya dari pandangan luaran nya, perlulah kita mengenali hati budinya untuk kita menilai seseorang itu. Tak kenal maka tak cinta bak kata orang, kenal dulu baru kita tau sama ada orang tu baik atau jahat.
                                  
Macam gambar kt ats nie, semua orang akan baca baik tapi jika kita tengok betul-betul sebenarnya buruk. Seseorang lebih dihormati dan lebih disanjungi jika dalaman nya baik dari luaran. Bia muka x hensem biar rupa tak cantik biar baju tak mahal janji hati ikhlas. Hargai setiap yang hadir dalam diri kita semoga apa yang hadir tidak akan penah pergi dan ia akan sentiasa hadir. Dalam setiap perhubungan atau sesuatu pertalian perlu ada kejujuran dan keiklasan hati, jika tiada sesuatu hubungan itu akan menjadi kenangan. Kadang-kali orang lebih memilih luaran yang dipandang indah dari dalaman, namun itu pilihan masing-masing. Setiap manusia berhak membuat pilihan, cuma kita tidak tahu sama ada pilihan yang dibuat adalah tepat atau pun tidak. Yakin dengan dengan diri sendiri untuk membuat keputusan, jika diri sendir tidak yakin denagan apa yang dibuat jangan malu jangan segan untuk meminta pendapat orang lain. Lain orang lain pula padangan nya dan orang hanya dapat memberi padangan, namun keputusan tepat di tangan kita. MAKE A PERFECT CHOICE.... :)




No comments:

Post a Comment